Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego – Lider Projektu „Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce II” dokonał podsumowania kolejnego roku szkolnego w projekcie. W przygotowanym raporcie wynika, że zdecydowana większość uczestników zakończonej edycji zajęć poleca udział w zajęciach online prowadzonych przez wykładowców Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie. Uczelnia jako Partner Projektu odpowiada za obszar „elektryczno-elektroniczny”, który otrzymał najwyższą ze wszystkich notę.

Czujemy dużą radość i satysfakcję z tego, że to właśnie ten obszar został tak wysoko oceniony przez uczniów. Zajęcia prowadzone w ramach tego obszaru są najchętniej przez nich polecane swoim rówieśnikom. Także tematyka tych zajęć bardzo interesuje uczestników (drugi pod względem interesującej tematyki zajęć obszar – red.) – nie kryje zadowolenia Grzegorz Aksamit, koordynator projektu w PWSZ w Tarnowie.

Co równie istotne, uczniowie bardzo wysoko oceniając poziom trudności zajęć, nie odbierali ich jako mało interesujące. – To z pewnością przełożyło się na to, że uczestnicy niezwykle pozytywnie ocenili wkład prowadzących – nauczycieli z Katedry Elektrotechniki oraz Katedry Elektroniki, Telekomunikacji i Mechatroniki PWSZ w Tarnowie – w przygotowanie i realizację zajęć – mówi Grzegorz Aksamit.

Już 5 października br. startuje kolejna edycja zajęć w dwóch blokach tematycznych: Programowanie sterowników PLC Logo Siemens i Programowanie mikrokontrolerów Arduino. W listopadzie planowane są naukowe warsztaty weekendowe w laboratoriach Wydziału Politechnicznego.

Barometr zawodów” wskazuje elektryków jako zawody deficytowe, czyli te, w których w najbliższym roku nie powinno być trudności ze znalezieniem pracy, gdyż zapotrzebowanie pracodawców będzie w ich przypadku duże, a podaż pracowników chętnych do podjęcia zatrudnienia i mających odpowiednie kwalifikacje niewielka. Tym bardziej zachęcamy młodzież do udziału w formach edukacyjnych proponowanych w ramach projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce II, będącym komponentem zawodowym Małopolskiej Chmury Edukacyjnej.

 

Wróć do góry