5 lipca 2013 r. słuchacze studiów podyplomowych prowadzonych w Instytucie Administracyjno-Ekonomicznym otrzymali z rąk Prorektora ds. Rozwoju Uczelni dr hab. Wacława Rapaka, prof. PWSZ świadectwa ukończenia studiów podyplomowych w zakresie:

  • Administracji urzędów państwowych i samorządowych
  • Administracji urzędów państwowych i samorządowych z językiem migowym
  • Administracji i zarządzania w oświacie – studia kwalifikujące
  • Administracji i zarządzania w oświacie – studia doskonalące.

Uroczyste zakończenie studiów podyplomowych w Instytucie Administracyjno-EkonomicznymOgółem w studiach uczestniczyło 90 słuchaczy, którzy w ankiecie ewaluacyjnej przeprowadzonej po ich zakończeniu bardzo wysoko ocenili merytoryczny i organizacyjny poziom przedsięwzięcia (4,7 w skali 0-5). Uroczystość otworzyła doc. dr Anna Gądek, Dyrektor Instytutu Administracyjno-Ekonomicznego, która nawiązała do europejskiej idei kształcenia ustawicznego przypominając słynne zdanie z raport Międzynarodowej Komisji do Spraw Edukacji napisanego przez Jacques’a Delorsa: Edukacja. Jest w niej ukryty skarb (ang. Learning: the Treasure Within).

W raporcie tym stwierdzono, iż edukacja przez całe życie powinna opierać się na czterech zasadach (filarach):

1. Uczyć się, aby żyć wspólnie – należy poszerzać wiedzę o innych społeczeństwach, historii, tradycji, duchowości, tolerancji oraz uczyć się współdziałania i rozwiązywania konfliktów,
2. uczyć się, aby wiedzieć – należy poznać narzędzia służące do zdobywania wiedzy, pamiętając, że uczenie zdobywania wiedzy wymaga umiejętności koncentracji, wykorzystywania już posiadanej wiedzy i myślenia, celem uczenia jest osiągnięcie radości z rozumienia, odkrywania i posiadania wiedzy,
3. uczyć się, aby działać – należy posiadać umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce, nauczyć współdziałania oraz komunikacji po to, aby człowiek umiał radzić sobie w nieprzewidzianych sytuacjach, pracować w zespołach i twórczo kształtować przyszłość,
4. uczyć się aby być – głównym celem jest wszechstronny rozwój jednostki, edukacja powinna troszczyć się o rozwój niezależnego myślenia, zdolności krytycznego osądu, uczuć i fantazji, bez tego światu grozi odhumanizowanie.

Po części oficjalnej słuchacze studiów podyplomowych spotkali się z przedstawicielami władz uczelni i wykładowcami przy symbolicznej lampce wina.

Wróć do góry